Vanaf dinsdagavond start een nieuw seizoen van het tv-programma Mijn Pop-up Restaurant. Iedereen is razend benieuwd naar het interieur van de tijdelijke eetgelegenheden, die er trouwens zijn neergepoot met een combinatie van wooncontainers van Algeco uit Paal-Beringen. Voor de inrichting, helemaal naargelang de gekozen thema’s, heeft VTM het team van Deusjevoo voor de kar gespannen. Opmerkelijk: alleen in Hasselt is het Genkse bedrijf van Jo Peters niet tot een deal gekomen…

Jo Peters: “Tijdens de vorige jaargangen bleken de kandidaten zich wat te mispakken aan de inrichting van het interieur. Omdat een pop-up helemaal anders moet zijn, kwamen de producers ons snel op het spoor en vroegen ze om binnen een bepaald kader, de kandidaten te adviseren en te begeleiden. Na overleg met de deelnemende teams stoomden onze designers in een recordtijd enkele op maat gemaakte pop-up decors klaar.”

deusjevoo interieur Buff oostendeZo staat er in Aalst een concept in het teken van de oertijd, heeft Antwerpen gekozen voor het thema ‘Out of Africa’, en zocht Brussel een concept in de sfeer van een stad in de steigers. Oostende is omgetoverd tot een authentieke slagerij (foto).

Raar maar waar: alleen in de eigen Limburgse heimat pakte de mayonaise van de Genske decorbouwer niet. Jo Peters: “Er moet een wederzijdse klik zijn, anders schift de saus… Wij kiezen vaak voor gedurfde combinaties en dat is niet voor iedereen weggelegd. In ‘real life’ is het niet anders, we kunnen niet iedereen gelukkig maken. Toch wensen we hen veel succes.”