Gezien de gigantische toename van e-mail en ander elektronisch berichtenverkeer, lijkt de productie van enveloppen misschien niet meteen de meest toekomstgerichte business. En dat blijkt ook, want één voor één leggen bedrijven in deze nichemarkt het bijltje erbij neer. En dat is goed nieuws voor Elep in Lommel, waar ondanks de crisis en de algemeen teruglopende markt, het volume nagenoeg op peil blijft. “Zowel in België als in Nederland hebben enkele collega’s er de brui aan gegeven, waardoor er nieuwe klanten naar ons zijn gekomen,” bevestigt gedelegeerd bestuurder Yves Peiffer. “Wij kiezen ervoor om elk jaar te blijven investeren (zowat 900.000 euro in 2009), zodat we in de running blijven zolang er vraag is naar enveloppen.” En dat is nog erg veel, want Elep alleen maakt met 83 medewerkers zo’n 3 tot 3,5 miljoen enveloppen per dag, goed voor een jaaromzet van 10,3 miljoen euro. Daarmee is het bedrijf marktleider in België.
Intussen zoekt Elep naar nieuwe producten of diensten om het aanbod uit te breiden. “Maar dat is geen sinecure,” aldus nog de bedrijfsleider. “We zijn er wel mee bezig,” klinkt het nog enigszins mysterieus…