Net zoals er traditioneel de Dag van de Klant wordt georganiseerd, pakt Mediahuis Limburg (van de Concentra-groep) uit met een nieuw initiatief voor online winkelen. Zondag 30 oktober werd uitgekozen als Dag van de Online Klant om zo het webwinkelen in de kijker te plaatsen. Deze zondag werd symbolisch gekozen omdat die dag het winteruur begint en de klok dus om drie uur in de ochtend een uur wordt teruggezet. Kooplustigen hebben zo geen 24 maar 25 uur de tijd om via het net hun boodschappen te doen…

Deze eerste uitgave is beperkt tot Limburgse onlineshops of tot shops die daadwerkelijk in Limburg een filiaal hebben. Ondernemers met een webshop uit de buurgemeenten Diest, Geetbets, Zoutleeuw en Landen zijn eveneens welkom.

Omdat er nog niet zoiets bestaat als een gids van de online shops, zal Het Belang van Limburg bij de weekendkrant een eerste gids uitbrengen die alle mogelijke Limburgse webshops groepeert. Wie interesse heeft om zijn webshop via dit initiatief te promoten, kan de gegevens mailen naar dagvandeonlineklant@ hbvl.be.