Is het door de crisis in de bouwsector dat de aannemingsbedrijven in Limburg een extra inspanning doen om zich bij de bouwlustigen te profileren? De 240 standen die volgend weekend (30 jan.- 1 feb.) en het weekend nadien (6-8 feb.) worden opgebouwd tijdens Bouwinnovatie, zorgen immers voor een vol huis in de Ethias Arena. De bezoekers mogen zich dan ook aan een ruim aanbod verwachten. Het thema van deze 33e editie is ‘interieurafwerking’. Er zijn workshops in dit thema, en er wordt een route uitgestippeld die allerlei tips prijsgeven over de binnenafwerking van je woonst. Voor bezoekers vallen er heel wat prijzen te winnen: een keuken van 12.500 euro, een waardebon voor pleisterwerken van 2.000 euro, een geschenkcheque van 1.000 euro en een tv-toestel van 999 euro.

Bouwunie Limburg zet naar aanleiding van deze beurs, een aantal syndicale thema’s in de kijker. De sectorfederatie blijft aandacht vragen voor het bestrijden van oneerlijke concurrentie door sociale dumping, de promotie van het technisch en beroepsonderwijs, en tot slot breekt de organisatie een lans voor de formule van werkplekleren, waarbij jongeren en werkzoekenden een aantal maanden stage volgen om de attitudes en technische kennis op de werf op te doen.

Meer info is te vinden op www.bouwinnovatie.be