Fruitsnacks: een fruitig tussendoortje voor op het werk

Op heel wat bedrijven vind je wel ergens een snoepautomaat. Karel Paesmans zorgt samen met zijn familie sinds een aantal jaren voor een gezonder alternatief. Hij biedt biedt onder de naam van ‘Fruitsnacks’ verschillende soorten fruitkorven aan aan bedrijven, die op die manier hun werknemers kunnen verwennen met een gezond en lekker tussendoortje.


Karel reisde in 2005 naar Denemarken. Hij baatte samen met zijn vader en broer een fruit- en sorteerbedrijf uit op dat moment, en was op zoek naar een concept om een extra meerwaarde te kunnen aanbieden op basis van zijn fruit. In Denemarken bezocht hij een aantal bedrijven die fruitkorven aan bedrijven bezorgden. Die know-how pakte hij mee terug naar huis, waar hij vervolgens een database aankocht van 18.000 aan te schrijven bedrijven. Een aantal maanden later was ‘Fruitsnacks’ een feit. Vandaag is Fruitsnacks uitgegroeid tot een bedrijf dat 1700 fruitpakken per week bezorgt aan cliënteel over heel België en Luxemburg.

“KBC heeft van bij de opstart van het fruitbedrijf steeds in mij geloofd”.

Als klant kan je kiezen uit een ruim assortiment van fruitkorven. Maar je kan ook voor een op-maat-benadering gaan. Zo kiest de Boerenbond er bijvoorbeeld voor om enkel korven met Belgisch fruit aan te kopen. Welke korf je ook kiest: de appels en peren die je terugvindt komen gegarandeerd voort uit eigen teelt in Nieuwerkerke. En ook niet onbelangrijk: alle korven worden vervolgens steevast over het land ter plaatse bezorgd door hoofdzakelijk Limburgse zelfstandige transporteurs. Made in Limburg, toch?

Fruitsnacks biedt echter meer dan fruitkorven aan bedrijven aan. Zo organiseert het ook teambuilding-evenementen in de streek: een kookworkshop in een vierkantshoeve in het dorp, een fietstocht, “Haspengouw-games” (gebaseerd op de atletische Higland games uit Schotland), enz. Of wacht dacht je van ‘logo-fruit’ als gezonde marketingsnack voor uw bedrijf? Hierbij wordt op een gewenst aantal appels het logo of een tekstboodschap van uw onderneming voorzien, op een diameter van 3,5 centimeter. Meestal wordt daarbij een eetbare pasta gebruikt, vergelijkbaar met hetgeen je op een M&M vindt. Heb je echt veel geduld, kan je ook het natuurlijk zonlicht zijn werk laten doen om uw logo tot uiting te laten komen op de schil van de appels.

Meer weten over de expertise van KBC in land-en tuinbouw? Surf dan naar www.kbc.be/ltb. Of toch meer zin in een korf vol lekkers? Klik hier door naar www.fruitsnacks.be.

Smakelijk alvast.


Karel Paesmans met zijn vrouw en KBC-relatiebeheerder Ferdy Hamaekers